SEM

AdWords & SEM byrå

Gaffla är en specialistbyrå för sökmarknadsföring där såväl den organiska som den betalda närvaron i sökmotorn har en hög prioritet. Med rätt strategi är det här två av de mest träffsäkra digitala säljverktygen ett företag har till sitt förfogande. Genom att tillföra affärsorienterade och analytiska Google AdWords-specialister med en verklig förståelse för kanalens roll i säljtratten åstadkommer vi resultat andra drömmer om. 

Vi lutar oss mot välutvecklade och dokumenterat framgångsrika processer som säkerställer leveranser med kvalité i tid som möter våra kunders förväntningar. Vi kallar modellen för vad den är, SMART. Vilket är precis vad du behöver vara för att lyckas med den organiska närvaron.

I vårt erbjudande för SEM får du

  • hjälp att ta fram en sök- och budgivningsstrategi
  • hjälp att formulera dina ambitioner i mätbara mål och KPI:er
  • resurser i form av några av branschens vassaste experter på betald sökmarknadsföring, branschledande verktyg och erfarna copywriters
  • hjälp med de vanligaste annonstyperna (Shopping, Remarketing, RLSA, DSA, GDN)
  • löpande uppföljning av såväl vårt arbete som ett beslutsunderlag avseende alla dina digitala medier.

Ett typiskt projekt innefattar i regel

  • en inledande sökordsstrategi
  • en tes om budgivning, placering, budskap, annonstillägg och målsidor som förädlas under projektets gång
  • initial anpassning av ditt annonskonto utifrån tes och på förhand uppsatta mål och KPI:er
  • fortlöpande anpassning och optimering utifrån resultat och på förhand uppsatta mål och KPI:er
  • en process för hur din annonsering ska bedrivas framgångsrikt växer fram.

Affärsmodeller för AdWords och SEM

Fast månatlig debitering baserat på annonskontots storlek (antal kampanjer och annonsgrupper) alternativt för e-handlare, möjlighet till rörlig debitering baserad på försäljningsvolym.

För frågor om SEM kontaktar du Marcus Sjöberg, AdWords specialist på tel. 0708-67 54 31 eller Fredrik Rosenborg, digital strateg på tel. 0767-64 01 94.