SEM byrå med fokus på Google

Gaffla är en specialistbyrå för sökmarknadsföring där såväl den organiska som den betalda närvaron i sökmotorn har en hög prioritet. Med rätt strategi är det här två av de mest träffsäkra digitala säljverktygen ett företag idag har till sitt förfogande.

Vanliga KPI:er

Här följs oftast CPC, CTR, COS/ROAS, CPA och vinsingsandel

Löpande uppföljning

Månadsrapporter och dagliga dashboards

Taktiker

Shopping, DSA, Remarkering, Youtube, Discovery och sökannonsering

Dokumenterat framgångsrika processer

Genom att tillföra affärsorienterade och analytiska Google Ads-specialister med en verklig förståelse för kanalens roll i säljtratten åstadkommer vi resultat andra drömmer om.

Vi lutar oss mot välutvecklade och dokumenterat framgångsrika processer som säkerställer leveranser med kvalité i tid som möter våra kunders förväntningar. Vi kallar modellen för vad den är, SMART. Vilket är precis vad du behöver vara för att lyckas med den digitala närvaron.

Så bygger vi en digital närvaro som genererar avkastning

Strategi - definierar varför, hur kanalmixen ska se ut, viktiga målgrupper och value propositions

Mätbara mål - definierar var vi ska, att vi håller kurs och berättar vilka lärdomar vi bör anskaffa.

Ambitioner - definierar vad vi vill åstadkomma och berättar många gånger hur stort eller litet projektet bör vara.

Resurser - rätt kompetenser, content, verktyg och investeringar vid rätt tid är en förutsättning för att du ska lyckas exekvera din plan.

Tid - effekten av den digitala närvaron är oftast exponentiell och den kan ta ett tag att räkna hem. Vinnarna är förberedda för ett maratonlopp, förlorarna ställer upp i sprintblocken. 

I vårt erbjudande för SEM får du

  • hjälp att ta fram en sök- och budgivningsstrategi.
  • hjälp att formulera dina ambitioner i mätbara mål och KPI:er.
  • resurser i form av några av branschens vassaste experter på betald sökmarknadsföring, branschledande verktyg och erfarna copywriters.
  • hjälp med de vanligaste annonstyperna (Shopping, Remarketing, RLSA, DSA, GDN).
  • löpande uppföljning av såväl vårt arbete som ett beslutsunderlag avseende alla dina digitala medier.

Ett typiskt SEM projekt innefattar i regel

Inget projekt är det andra likt varför leveransen alltid är kopplad till dina behov. Men vi upplever utifrån erfarenheter att det finns en "best practice"-modell för att skapa framgångsrika resultat. Därför inkluderar alla våra projekt ett antal fördefinierade områden. 

en inledande sökordsstrategi.

om ni har befintliga konton så kopplar vi upp oss mot dessa. Annars skapar vi konton, vilka vi kan arbeta i. Dessa äger och förvaltar ni.

en tes om budgivning, placering, budskap, annonstillägg och målsidor som förädlas under projektets gång.

initial anpassning av ditt annonskonto utifrån tes och på förhand uppsatta mål och KPI:er.

fortlöpande anpassning och optimering utifrån resultat och på förhand uppsatta mål och KPI:er.

en process för hur er annonsering ska bedrivas framgångsrikt växer fram. 

Affärsmodellen

Fast månatlig debitering baserat på annonskontots storlek (antal kampanjer och annonsgrupper) alternativt för e-handlare, möjlighet till rörlig debitering baserad på försäljningsvolym.

Slå en signal

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om oss och våra tjänster. Skulle inte svaret finnas? Tveka inte att Kontakta oss

Vad betyder SEM?

SEM är den engelska förkortningen av search engine marketing och översätts bäst till sökordsannonsering på svenska. 

Jobbar ni med andra sökkanaler än Google?

Ja, det gör vi faktiskt. För vissa branscher är det också relevant att titta på Bings motsvarighet till Google Ads, Bing Ads. Särskilt relevant är detta om ni vänder er till en äldre demografi eller vänder er till mindre IT-vana köpare. 

Hur kommer vi igång?

Lättast är att skriva ett kort mail till jagvill@gaffla.nu med en kort beskrivning om vilka ni är och vad ni vill åstadkomma så återkommer vi snarast för en vidare dialog. Därefter vill vi gärna få access till ert befintliga Google Ads konto och om ett sådant saknas idag så skapar vi ett till er. 

 

Vad kostar det?

Priset varierar beroende på hur er marknad ser ut och vilka ambitioner(se vår SMART-modell) ni har. Priset består av två delar, dels vårt arvode för att bygga upp och utveckla er annonsering. Dels också Googles ersättning för att köpa trafiken eller exponeringarna. Den senare definieras som den s.k. mediabudgeten. 

Relaterade kundcase