Storesupport

Bäst i klassen på digital närvaro

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 1 500 medarbetare.

130%

Fler organiska besökare

8 000

Jobbansökningar per månad

35%

Lägre kostnad per klick

Mer än ett partnerskap

Storesupport som verkar i den snabbt föränderliga detaljhandeln såg tidigt ett behov av att implementera en digital strategi och att fatta mer datadrivna affärsbeslut för att fortsätta att vara konkurrenskraftiga även imorgon. 

Resultatet blev ett samarbete där vi tillsammans tagit partnerskapet till nästa nivå. Det innebär att samarbetet fungerar mer likt kollegor emellan än en klassisk kund-leverantör relation. Den digitala strategin har därmed en djupare förankring i organisationen och beslut kan fattas både snabbare och kostnadseffektivare. 

Strategi

En av Storesupports stora utmaning är två, vitt skilda målgrupper. Dels har vi uppdragsgivarna (B2B) men vi har också potentiella medarbetare (bemanningskonsulter) att förhålla oss till i den digitala strategin. 

Med en begränsad marknadsbudget valde vi initialt att fokusera på de lägst hängande frukterna, de som har ett behov - som är medvetna om behovet - och aktivt söker efter lösningar på sitt behov.

Något som innebar att vi ville vara en av de aktörer som först presenterade intressanta uppdrag för potentiella jobbsökanden. Genom att initialt rikta oss till framtidens beslutsfattare inom detaljhandeln har vi lagt grunden för en ökad organisk efterfrågan och skapat goda förutsättningar att i större utsträckning, proaktivt rikta oss till potentiella uppdragsgivare.

Ett axplock av projekt i samarbetet

SEO

Riktad kandidatmarknadsföring på Google och sociala medier

Processutveckling avseende kandidatmarknadsföring

Utveckling av beslutsstöd vilket låter oss optimera och rikta marknadsmixen baserat på Cost of application och Cost of hire

Projektledning gentemot webbyråer

Kravspecifikation och rekryteringsstöd

Content marketing

Social media plan

Framtagande av digital strategi

Resultat

Tillsammans med stark kontext i fråga om behov eller geografisk närhet - genererar mer än 250 landningssidor, 50 talet kampanjer och en villkorsbaserad budget:

  • en organisk närvaro top-10 på fler än 450 st strategiska sökord
  • mer än 8 000 jobbansökningar per månad
  • mer än 75 000 webbplatsbesök per månad
  • närmare en miljon exponeringar mot relevanta målgrupper, varje månad.

Då Storesupport lyckats så väl med sin digitala strategi och under många år arbetat målorienterat med densamma kan vi nu börja skönja en organisk tillväxt och hävstångseffekt av satsningarna.

”Samarbetet med Gaffla präglas av snabbrörlighet, framåtanda och proffsighet. Genom det nära samarbetet med Gaffla är jag trygg i att vi ligger i framkant med våra digitala strategier”

Henrik Korén, Rekryteringschef Svenska Storesupport Lager och Logistik AB

”Gaffla är den överlägset mest framåtlutade byrå jag jobbat med. Byrå-kundrelationen är i princip utsuddad. Fokuset ligger istället på att skapa skapa bästa möjliga resultat och med ett ständigt span inför morgondagen.”

Josefin Holmqvist, Marknadsansvarig Storesupport Sverige AB

”Jag tror att nyckeln till utvecklingen är att ingen part sitter nöjd, vi vill hela tiden lära oss mer och ta nästa steg.”

Fredrik Rosenborg, VD Gaffla

”Jag tror att nyckeln till utvecklingen är att ingen part sitter nöjd, vi vill hela tiden lära oss mer och ta nästa steg.”

Fredrik Rosenborg, VD Gaffla

”Teamet på Gaffla gör verkligen ett toppenjobb. Inte bara producerar de löpande mycket goda resultat för oss, de är snabbrörliga och med oss i vår mycket kraftiga tillväxtresa och eviga kämpande för att vara först. Trevliga är de också”

Magnus de Woul, VD Svenska Storesupport Lager och Logistik AB

”Storesupport är ett enormt roligt företag att jobba med, inte bara för att samarbetet går väldigt bra utan även för att de har anförtrott oss med full insikt i deras affär. Det här gör att vi kan jobba som en inhouse-avdelning där effektivitet och proaktivitet är ledorden.”

Markus Dahlgren, Head of SEO Gaffla

”Vi jobbar med människor som är nyfikna, snabba och som verkligen vill förstå vårt DNA. Vårt gemensamma resultat i arbetet hänger på prestigelöshet och viljan att alltid bli bättre. Gaffla är en perfect match för oss! ”

Peter Erikson, VD Storesupport Sverige AB

Läs mer om någon av våra erbjudanden

Ta del av andra case