Gaffla i media – Dagens opinion

Google är den enda kanal där du som annonsör kommunicerar med kunder som har ett behov, är medveten om sitt behov och aktivt söker efter lösningar på detsamma. Tyvärr hanterar många Google sök som ännu ett räckviddsmedia.

Marcus Sjöberg, SEM-expert på Gaffla säger i en intervju med tidningen Dagens opinion

 ”Kunder som själva driver sin SEM-marknadsföring brukar ofta köpa alldeles för breda sökord och använda Googles automatiska budgivningsstrategier. Ingen bra kombination. Misstag som andra byråer brukar göra är att bygga alltför komplexa kontostrukturer som är svåra att kontrollera och överblicka. Vi tror på tighta kontostrukturer där sunt förnuft och tydliga konverteringsmål är nyckelorden.”

Intervjun i sin helhet läser du här.

PUBLICERAT 2018-08-28 AV Fredrik Rosenborg
Fredrik Rosenborg
Ödmjuk och hjälpsam norrlänning med en känsla för försäljning. Läser mycket och tycker om sport och resor. Har du frågor som rör samarbeten, karriär och digitala strategier så är det mig du vänder dig till.