Google är den enda kanal där du som annonsör kommunicerar med kunder som har ett behov, är medveten om sitt behov och aktivt söker efter lösningar på detsamma. Tyvärr hanterar många Google sök som ännu ett räckviddsmedia.

Marcus Sjöberg, SEM-expert på Gaffla säger i en intervju med tidningen Dagens opinion.

 "Kunder som själva driver sin SEM-marknadsföring brukar ofta köpa alldeles för breda sökord och använda Googles automatiska budgivningsstrategier. Ingen bra kombination. Misstag som andra byråer brukar göra är att bygga alltför komplexa kontostrukturer som är svåra att kontrollera och överblicka. Vi tror på tighta kontostrukturer där sunt förnuft och tydliga konverteringsmål är nyckelorden."

Intervjun i sin helhet läser du här.

Fredrik Rosenborg

Digital Strateg

Läs vidare

Gaffla med oss kring ditt företag!

Digitala meddelanden i all ära, vi tror att ett bra snack med utgångspunkt i era ambitioner lägger grunden för relationer och framgångsrika affärer. 

Kontakta oss