Amerikanska Within, rapporterar att allt fler varumärken i år tog chansen att kampanja större delen av november för att boosta årets försäljning. Jämfört med de 30 närmast föregående dagarna till Cyber monday samt en YoY jämförelse så har handlarna ökat sina eCom intäkter med 20 % i genomsnitt. 
 
 
 

När vi sakteliga börjat summera ihop våra egna Black week insatser kan vi se ett snarlikt mönster, en passus ska dock läggas in för att vi inte besitter samma omfattning av data.

Men trenden pekar på att de handlare som haft marknadsresurser att aktivera befintliga och presumtiva kunder redan från november månads inledning presterat väsentligt bättre siffror. 

November månads försäljningstillväxt jämfört oktober månad, exkluderat Black week ligger i genomsnitt på + 67 %. YoY ser vi i genomsnitt en försäljningstillväxt om 48 %  

 

Fredrik Rosenborg

Digital Strateg

Läs vidare

Gaffla med oss kring ditt företag!

Digitala meddelanden i all ära, vi tror att ett bra snack med utgångspunkt i era ambitioner lägger grunden för relationer och framgångsrika affärer. 

Kontakta oss